Snacka om miss.

Vi har en termometer som sitter i köket, jag tittar på den varje morgon dels för att se hur mycket kläder som N ska ha på sig, sen hur tidigt jag ska gå ut och starta bilen för att den ska vara varm tills vi ska åka.

Imorse stod tempen på -3,5. Så jag gick inte ut och startade bilen och jag satte inte på N så mycket kläder.

Vi åkte och jag tyckte det va lite kyligt, tittade ner på tempen i bilen som visade på -12, hmm...tänkte jag. - hur kan det vara så stor skillnad?

Jag kom hem, tittade på tempen. 17,1 inne, hur kan det vara så kallt som det bara -3,5 ute (den visade fortfarande det)? Jag måste ut och kolla tänkte jag, mycket riktigt, den där själva mätaren som hänger utanför fönstret låg ju en bra bit under snön, det har ju kommit så mycket snö att det är stora högar utanför fönstret i köket och det är ju ingen som tänkt på att det. Så nu har jag tagit upp den för att få lufttenp och inte snötemp och helt plötsligt så insåg jag varför det är kallt inne, varför det va kyligt i morse - det är ju faktiskt -10,1 ute.

Så nu brinner det i kakelugnen och vedspisen. =) MYSFAKTOR!
Livet på Landet | |
Upp