Upp och ner

Hej mina läsare.
Har hört på byn att ni saknar mina inlägg... =)

Det är som så att bara ett par dagar efter föregånende inlägg dog min älskade farfar.
Väntat - ja, det var det men hur det än är så är man endå inte beredd.
Min farfar har alltid funnits bredvid lixom. Han har bott ett stenkast bort och han har vare mycket hemma hos oss, hjälpt min pappa med djuren osv.

Min farfar var grymt stark, sådär stark så man knappt våga hälsa på honom genom handskakning, han tog då tag om ens lilla hand i hans bjässe hand så det kändes som om den skulle sitta kvar i hans när man slutat hälsa. Han kastade med lätthet upp två stora fodersäckar med hönsmat på vardera axel/rygg och gick hem till hönsen. Min farfar och Bamse är nära besläktade - världens starkaste och världens snällaste.

Jag tror att farfar har det bra nu, han är sådär stak nu igen och har förmodligen redan letat reda på mamma så de sitter och pratar om åren som gått..

Om en vecka är det begravning - vemodigt, tycker inte om begravningar, visst dem är fina MEN man går ju dit med en klump i magen, det ogillas - jag tycker inte om klumpar i magen.

N har oxå opererat sina halsmandlar sen sist, det gick smidigt och hon var väldigt duktig... Det va trögt att komma igång att äta sen bara men det fick bättre och bättre, sen ringde M mig till jobbet och sa att N äter och dricker inte, hade då inte gjort det under hela dagen så in till ÖNH-akuten, då hade lillstrumpa infektion i op.såren. STACKARS! Hon hade så ont... Men en pencelin kur och nu 10 dagar senare är hon precis som vanligt *puh*.

Den här veckan har familjen på detta torp en liten resa inbokad, bilder och resetips kommer under veckans gång - än är det lite hemligt men det kommer det kommer, vi åker imorgon, =)



Men från det ena till det andra:

Till världens bästa IDA på hennes 27-årsdag, grattis på födelsedagen älskade vän.
Jag har skrattat sen ditt samtal härom sistens, nyår, rödvin, två timmar sena.

Vilka tider, vilka tider - vi hade iaf grymt kul.

Nu ska jag kila iväg.

Va ska ni göra denna påsklovs vecka?
Livet på Landet | |
#1 - - Fia:

Hej hopp! :-D



kramar om Beklagar verkligen eran sorg... Igen. Roligt med en liten resa, skingra tankarna lite. Själv ska jag ju fira min "ena foten i graven" dag. Fyller ju imorn. HERREGUD! ;-) HOPPAS ni kan komma på lördag!!! PUSS

#2 - - Laila:

Hej vännen! Jag har saknat ditt bloggande, men har förstått att det varit mycket tankat´r, känslor i omlopp som tagit över. Död är jobbigt, även om det är väntat så är det precis som du skriver - man är aldrig beredd! Ha en bra semseter nu vart ni än har tänkt bära hän. :-) Ser fram emot att läsa och höra om vart ni vart och hur det var!:-) Kramar till er!!

#3 - - Lovisa:

Det som var väntat kom som en chock. Det som inte skulle vara möjligt,blev möjligt. Allt man hade hoppas på försvann med vinden och så gjorde han med. Min älskade farfar du saknas mer än vad du tror.

Upp