Ledig dag

Började dagen med att kliva upp kl 6. N ska ju med bussen till skolan och då gäller det att ha gott om tid... =)

Efter att ho åkt så honungsglaserade jag tjocka revbensspjäll som vi ska äta ikväll, nu står degen till ostfrallor på jäsning... *bild kanske kommer - om jag lyckas* =)

Men ni - VÄDRET! Det skulle ju bli vår nu eller snarare det var ju vår.... SUCK! N blev minst lika deprimerad som mig imorse..

- Men E hur kommer det sig att du har bestämt det här vädret?
- Jag har inte bestämt det här, det gör himlen kan man säga....
- Men varför blir det såhär?
- I April månad kan det vara både, vår, sommar, höst och vinter....Kallas aprilväder.
- Konstigt, hur ska jag nu kunna hoppa studdsmatta?

Gullunge, va ska man säga då...inte lätt att va liten alltid, eller vuxen för den delen.

Som sagt så är jag ledig idag och hade planerat en STOR ute dag men det blev en innedag ist som innebär städ, bakning och matlagning. Eftersom vi jobbar hela helgen så äter vi lite helgmat i dag istället för då. MYS ska det vara. Vardagslyx med ett annat ord.

Tänkte åka och hälsa på en vän till mig idag om hon vare hemma men vädret tillåter inte och hennes pojk va sjuk såg jag så jag får skjuta på det tror jag..

Återkommer kanske under dagen...

Vilket är erat favorit recept på bröd?
Livet på Landet | |
#1 - - Veronica:

Taaack :-)

Jag älskar allt bröd men ostfrallor är verkligen gudagott.

Det var det första jag bakade till fredagsfika på jobbet ;-)

#2 - - Fia:

Har inte riktigt haft råd att köpa drivaxlar ännu men imorn säljer vi vårat skrivbord så på fredag ska vi hämta dom på skroten! :-D



Sen efter det kanske gubben din har lust att hjälpa oss byta dem? ;-) :-D



hihi! Härligt med ris!!!! Tyvärr har jag sjukt ont i halsen... Syyyyyynd! skratt



Måste ses snart!!!!! kram kram kram!

#3 - - Lena:

Gumz... Var väldigt länge sedan du uppdaterade den här med tanke på allt som händer i ditt liv ;)

Puss!!!

#4 - - Diana:

Alredy done! =)

Upp