Ekorrhjul och vardagslyx

Just nu känns det som om jag kanske vi är inne i ett ekorrhjul - livet går eller snarare rusar fram i vardagen. Känns som om man jobbar, äter och går på dass för att sedan sova. Men det är nog bara för att det vare så mycket som ska tas igen.

Men i detta så känner jag mig så otroligt lycklig. Lycklig över det jag har i mitt liv. Lycklig över att vi betar av våra mål. LYCKLIG helt enkelt.

Jag tror att det är våren som gör en så glad. =) Det säger iaf älskling.

Nu börjar det dra ihops sig för träden på vår gård. Pappa har vare här och tittat åt vilket håll de 4-5 STOOOORA granarna ska fällas. Han är säkerheten själv pappasen. Älsklingen min som ska se till att vi får varmt i vinter och hjälpa min pappa i skogen i vår har äntligen fått sjyssta huggarbyxor och stövlar som pappa min köpt åt honom. Han ser ut som en riktig "skogshugger" - min läckerbit här hemma. =)

Annars så gror det för fullt i trädgården och det gillas skarpt.. Är så spännande att se va det blir av alla lökar från i höstas. Allt som saknas nu är ett växthus - jag vill så gärna ha ett. *Önska Önska Önska*

En annan rolig sak från nyheterna, det sägs att amerikanarna har svårt att uttala Islands vulkan - Eyjafjallajökull! Vi försökte härma här hemma hur det skulle kunna tänkas låta. =)

Nu soffan med älskling och lite tv, innan sängen.


Vilken årstid tycker du bäst om?
Livet på Landet | |
#1 - - Laila:

Kan verkligen hålla med om att vardagen snurrar på. Försöker klura på nån möjlighet att hinna ses för samvaro och fika eller mat, men det är alltid nåt inplanerat som väntat länge på att få bli avverkat eller så är det barnens matcher hitan o ditan, eller så jobbar man helg. Hmm....men TUR nog finns ju facebook och våra bloggar så vi vet vad som händer i varandras liv ändå. :-) På tal om årstider så älskar jag hösten mest, fast alla årstider har sin charm. Stor kram till er alla där i Skinnarbacken!

#2 - - Veronica:

SOOOOMMAR!!!!!!!!! :-D

Upp